پنجشنبه ۱۲ مرداد ۰۲

سایت تخصصی طراحی سایت و برنامه نویسی

معایب استفاده از وردپرس چیست؟

۳۲ بازديد

حالا که این قدر از وردپرس تعریف کردیم، اجازه بدهید به معرفی معایب وردپرس هم بپردازیم. وردپرس با تمام ویژگی‌های منحصر به ‌فردش، می‌تواند ضعف ‌هایی هم داشته باشد که در پایین به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مشکلات امنیتی کماکان وجود دارند: اگرچه هسته‌ی وردپرس مرتب توسط توسعه‌دهندگان به روز شده و مشکلات امنیتی و نواقص احتمالی آن برطرف می‌شود، اما همان طور که پیش‌تر اشاره شد، وردپرس یک نرم‌افزار متن‌ باز است که هر کسی می‌تواند در توسعه‌ی آن مشارکت داشته ‌باشد و همین می‌تواند مشکلات امنیتی‌ ای را برای کاربران غیر حرفه‌ای ایجاد کند. برای مثال در اینترنت هزاران نسخه از افزونه‌ها و پوسته‌ های مختلف وجود دارد که ممکن است بعضی از آن‌ها توسط هکرها نوشته شده باشد و با نصب آن‌ها، وب سایتتان دچار مشکل شود یا اطلاعاتتان به بیرون درز پیدا کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره از سایت‌ها و فروشگاه‌های مطمئن اقدام به دانلود و خرید قالب و افرونه بکنید. پیشنهاد می کنم با افزونه های امنیت وردپرس اقدامات لازم را برای وردپرس انجام دهید. مقاله ما با عنوان بهترین افزونه‌های امنیتی را با دقّت مطالعه کرده و امنیت وب سایتتان را جدی بگیرید.
  • سرعت پایین در صورت استفاده از افزونه‌های زیاد: اگر قصد دارید امکانات زیادی به وب سایتتان اضافه کنید، باید افزونه‌های زیادی نیز نصب کنید و لازم است بدانید که هرچه تعداد افزونه‌های فعال وب سایت شما بیشتر باشد، سرعت لود شدن سایتتان کاهش پیدا می‌کند که می‌تواند اثر منفی‌ای روی تجربه‌ی کاربری و سئوی سایت شما داشته باشد. البته با بهترین افزونه‌های افزایش سرعت وب سایت می توانید سرعت وب سایتان را افزایش دهید.
  • شما خودتان مسئول وب سایتتان هستید و این بدین معنا است که باید همیشه حواستان به وب سایتتان باشد تا جدیدترین آپدیت‌ها را نصب کنید، خطاها و مشکلات امنیتی را برطرف کنید و از سایتتان نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.
  • اگرچه برای نصب و استفاده از وردپرس هیچ اجباری برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی وجود ندارد، اما بدون دانش برنامه‌نویسی، شخصی‌سازی وردپرس کمی دشوار است و دست شما برای ایجاد تغییرات مورد انتظارتان تا حدی بسته است. بنابراین برای آن که بتوانید از وردپرس نهایت استفاده را بکنید و آن را مطابق میل خودتان دربیاورید، بهتر است که حداقل با زبان‌هایی مثل HTML و CSS آشنایی نسبی داشته باشید.

مزایای وردپرس نسبت به سایر برنامه های مدیریت محتوا:

کاهش هزینه: علاوه بر راه اندازی کم هزینه سایت، دیگر نیازی نیست که برای هر تغییری که می‌خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید و ….

ظاهر زیبا: در سطح اینترنت هزاران قالب مخصوص وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید و روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. اما وردپرس امکان اینکه قالب سفارشی خود را طراحی و استفاده کنید را نیز دارد.

مدیریت آسان: شما به راحتی می‌توان سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید.

ارتباط با شبکه‌های اجتماعی: وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.