پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

سایت تخصصی طراحی سایت و برنامه نویسی

کاربرد اصلی HTML چیست؟

۴۰ بازديد

اگر بخواهیم به سوال HTML چیست پاسخ دهیم، باید کاربرد اصلی HTML را بررسی کنیم. در این قسمت میخواهیم یاد بگیریم که HTML چیست و دقیقا چه کاری انجام میدهد.

اگر بخواهیم خیلی ساده به سوال HTML چیست پاسخ دهیم، میتوانیم بگوییم:

HTML ابزاری است که با استفاده از چیزهایی به نام تگ‌ها، اقدام به ساخت قالب کلی صفحات وب میکند. به این معنا که شما با استفاده از  HTML میتوانید فوندانسیون و اسلکت اصلی وبسایت خود را طراحی کنید.

اگر کمی با طراحی وب آشنایی داشته باشید،‌ حتما میدانید که طراحی وب ۲ مرحله اصلی دارد:

  1. ساختاربندی اصلی صفحات وب که با HTML انجام میشود.
  2. اضافه کردن جذابیت های ظاهری مثل رنگ و… که با CSS انجام میشود.

 

یک ساختمان را تصور کنید

اگر میخواهید خیلی خوب با HTML آشنا شوید و دقیقا درک کنید که HTML چیست ، یکی از بهترین مثال‌های آن، مثال یک ساختمان است که میخواهیم آن‌را در این قسمت بررسی کنیم.

یک ساختمان را تصور کنید که شخصی میخواهد اقدام به ساخت آن کند، برای مثال یک مجتمع مسکونی!

از آن‌جایی که فرایند طراحی وب،‌ بسیار شبیه به فرایند ساختمان سازی است،‌ کار ما برای پاسخ به سوال HTML چیست بسیار راحت میشود.

فرض کنید که قصد ساخت یک مجتمع مسکونی را دارید. اولین مراحل برای ساخت یک ساختمان مسکونی، ساخت اسکلت بندی و قالب کلی آن ساختمان با استفاده از سیمان، بتن، میلگرد و… است. در واقع شما در ابتدا، اسکلت کلی ساختمان را میسازید و در مرحله بعد، با استفاده از کچ، رنگ آمیزی و… آن‌را زیبا میکنید.

طراحی وب با HTML نیز دقیقا به همین صورت است. HTML به شما کمک میکند تا با استفاده از تگ ها، ساختار و ساختمان کلی صفحه وب خود را تعریف کنید. مثلا بگویید که منو کجاست، هدر کجاست، فوتر کجاست و… .

در واقع HTML به شما کمک میکند تا ساختار کلی صفحه وب خود را بسازید و اسکلت بندی آن‌را انجام دهید. و در مراحل بعد، توسط ابزارهای دیگر، میتوانید صفحه وب ساده ای که طراحی کردید را زیباتر و چشم نوازتر کنید.

در این پست می خواهیم برای تازه کارها ۱۰ نکته و ترفند مهم درمورد کار با HTML بیان کنیم. اگر شما نیز به تازگی ساخت صفحات وب را آغاز کرده اید؛ این تکنیک ها به کارتان خواهد آمد.

۱- همیشه تگ های HTML تان را ببندید.

زمانی که با تایپ یک تگ HTML، آن را باز می کنید (برای مثال ،

) همیشه در انتهای بخش مورد نظر، دستور بستن آن تگ را تایپ بکنید تا در بخش بعدی، اجرا نشود. برای مثال:

این کار باعث می شود تا صفحات HTML شما در همه مرورگرها به درستی کار کنند، و به شما کمک می کند تا از بروز هرگونه مشکل عجیب در صفحات خود جلوگیری کنید. این امر به ویژه در مورد تگ هایی مانند

، ، ، و
از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.