پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

سایت تخصصی طراحی سایت و برنامه نویسی

نحوه نصب و اجرای زبان PHP

۱۴ بازديد

برای برنامه نویسی و استفاده از PHP به ۳ چیز کلی نیاز است :

برنامه یا ابزاری برای کدنویسی : در ساده ترین حالت می توانید از برنامه Notepad و حالت پیشرفته تر آن +Notepad برای کدنویسی استفاده کنید. اما نرم افزار های حرفه ای مانند Dreamweaver، NuSphere PhpED و NetBeans و … هستند که در این آموزش از نرم افزار Dreamweaver استفاده شده است.

مرورگر وب : برای مشاهده صفحات نیاز به یک مرورگر می باشد که البته می شود از مرورگر پیشفرض استفاده نمود ولی پیشنهاد بهتر ما این است که حدالامکان از مرورگر Chrome و یا Firefox استفاده شود.

سرور اجرا کننده PHP : چنانچه بخواهید برنامه ها و صفحات PHP را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید نیاز به نصب PHP و MySQL می باشد که می توان آنها را به صورت تکی دانلود و نصب کرد ولی دو برنامه وجود دارند که نقش وب سرور را به خوبی برای شما ایفا می کنند و همه برنامه ها و کتابخانه های مورد نیاز را دارا می باشند :

برنامه WampServer و XamppServer که در این آموزش از Xampp استفاده خواهد شد و همانطور که در مطلب قبلی تحت عنوان نصب و راه اندازی PHP و MySQL مشاهده شد طریقه نصب این نرم افزار مهم و کاربردی را شرح دادیم که می توانید آن را مطالعه نمایید.

 در این مطلب به معرفی زبان PHP و مزیت های آن اشاره کردیم و سعی داشتیم شما را با این زبان قدرتمند و کاربردی آشنا کنیم و در ادامه در مورد نحوه نصب و اجرای آن مختصری صحبت کردیم تا بتوانیم در قدم های بعدی برنامه ها و اسکریپت های متعدد با این زبان را نصب و اجرا کنیم و در زمینه های مختلف از آنها استفاده کنیم.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.