پنجشنبه ۱۲ مرداد ۰۲

سایت تخصصی طراحی سایت و برنامه نویسی

میزان درآمد شغل آینده دار برنامه نویسی چقدر است؟

۲۵ بازديد


شاید شما جزء آن دسته از افراد باشید که دوست دارند برنامه نویس شوند و در حال حاضر دوست دارند، بدانند که روند آن به چه صورت است و حقوق برنامه نویس چقدر است. حتی ممکن است جزء افرادی باشید که دوست دارند تا تغییری در مسیر شغلی و حرفه‌ای خود ایجاد کنند، که باید بگوییم که خوب حرفه‌ای را برای تغییر انتخاب کردند.

افراد مختلف دلایل مختلفی برای برنامه نویس شدن دارند. اما دلیل شما هرچه باشد، طبیعی است بخواهید بدانید چگونه برنامه نویس شویم و همچنین بدانید این افراد چه میزان درآمد دارند.

در این مقاله درباره این شغل پولساز در دنیا صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که حقوق برنامه نویس چقدر است.

چگونه می‌توانیم برنامه نویس شویم؟

تقریباً راه‌های نامحدودی برای شروع برنامه نویس و Developer شدن وجود دارد و افراد می‌توانند، سراغ بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسی بروند و با روش‌های مختلف برنامه نویسی را یاد بگیرند و تمرین کنند.

اما به طور کلی، یادگیری برنامه نویسی به تنهایی، شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین و همچنین تحصیل در دانشگاه شدنی است. اینکه کدام مدل یادگیری برنامه نویسی برای شما بهتر است، کاملا بستگی به میزان تجربه شما در این حوزه و دنیای وب، سبک یادگیری و وضعیت زندگی شما خواهد داشت.


 

 

یادگیری برنامه نویسی به تنهایی

 

برخی از پرکارترین و حرفه‌ای‌ترین افراد در زمینه برنامه نویسی، حتی یک روز هم در کلاس شرکت نکردند و به تنهایی اقدام به یادگیری این حرفه کردند؛ اما فکر نکنید که این کار آسان است و به راحتی می‌تواند در خانه این کار را انجام داد. این مدل یادگیری برنامه نویسی به نظم، ثبات و تدبیر نیاز دارد.

دو روش برای یادگیری برنامه نویسی به تنهایی وجود دارد، که می‌توانید یکی از آنها را با توجه به شرایط زندگی خود انتخاب کنید. یک اینکه قبل از رسیدن به سن کار این حرفه را یاد بگیرید و حتی می‌توانید همزمان با تحصیل در هر رشته‌ای، برنامه نویسی را یاد بگیرید. روش دوم نیز به میزان علاقه شما بستگی دارد و اگر این حرفه را بیش از حد دوست داشته باشید، می‌توانید از شغل فعلی‌تان خارج شوید، با پولی که از قبل ذخیره کردید زندگی خود را بگذرانید و همزمان سراغ یادگیری زبان های برنامه نویسی آینده دار و کدنویسی بروید.

مزیت روش دوم این است که مدت زمان یادگیری در آن کمتر است و خیلی سریع می‌توانید این حرفه را یاد بگیرید. تخمین‌ها در مورد زمان یادگیری برنامه نویسی متفاوت است، اما اگر واقعاً پشتکار و حتی کمی استعداد برنامه نویسی داشته باشید، می‌توانید در مدت شش ماه یا یک سال کد بنویسید و خود را آماده استخدام کنید.

یکی از نقاط ضعف این حرفه این است، که تعداد متقاضی برای آن زیاد شده است و در حال حاضر افراد زیادی آماده کار در این زمینه هستند. اما به جای جا زدن، می‌توانید با این چالش و چالش‌های دیگر آن کنار بیایید و با کار در این حرفه درآمد خوبی داشته باشید. توصیه ما به شما این است که در این راه منظم باشید، برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید به راحتی از موانع عبور کنید و خود را به برنامه نویس حرفه‌ای تبدیل کنید.

حقوق برنامه نویس

تمامی ارقام در این مقاله از گزارش بازار کار وب‌سایت ایران سلری، مرجع حقوق و دستمزد، به دست آمده است که آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، میانگین حقوق برنامه نویس در ایران ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. حقوق این افراد از ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می‌شود. حقوق توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان در ایران و حتی در دیگر کشورها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متغیر است و هر شرکت و کارفرما می‌تواند بنا به خواست خود و برنامه نویس میزان حقوق را مشخص کند. در ادامه مقاله درباره این فاکتورها و تاثیر آنها در میزان حقوق برنامه نویسان صحبت خواهیم کرد.

ایران سلری

مقایسه حقوق و دستمزد توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان با توجه به سابقه کاری

 

سطح تجربه مهم‌ترین عامل در تعیین حقوق افراد در مشاغل مختلف است. طبیعتاً هرچه میزان تجربه بیشتری داشته باشید، حقوق و دستمزد شما نیز بالاتر می‌رود. در زیر حقوق برنامه نویس را با توجه به سطح تجربه تقسیم و دسته بندی کردیم که در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، حقوق یک برنامه نویس با تجربه کمتر از سه سال به طور میانگین در حدود ۵،۶۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه درآمد است. حقوق این افراد از ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

حقوق یک برنامه نویس با سطح تجربه بین سه تا هفت سال به طور میانگین ۸،۹۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه است. حقوق این افراد از ۴,۱۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

برنامه نویسی با سابقه کاری بین هفت تا پانزده سال به طور میانگین در حدود ۱۰،۹۰۰،۰۰۰ تومان حقوق در ماه دریافت می‌کند. حقوق این افراد از ۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۹,۲۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است

اگر سابقه کاری برنامه نویس پانزده سال به بالا سابقه کاری داشته باشد، به طور میانگین ۱۰،۷۰۰،۰۰۰ تومان در ماه دریافت می‌کند. حقوق این افراد از ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است

این اعداد و ارقام تماما توسط افراد شاغل در بازار کار و در گزارش حقوق و دستمزد سایت ایران سلری به دست آمده است و این ارقام تنها مربوط به کارشناس برنامه نویس می‌شود. برای اینکه بدانید تمامی مشاغل و رده‌های سازمانی برنامه نویسی در سازمان‌ها چه میزان درآمد دارند، می‌توانید به ایران سلری مراجعه کنید و در آنجا حتی اطلاعات بیشتری در مورد حقوق برنامه نویس به دست آورید.

اما باید اعلام کنیم که این اعداد تماما تغییر پذیر هستند و همان‌طور که عنوان کردیم، کارفرمایان و برنامه نویسان می‌توانند میزان حقوق و دستمزد خود را عنوان کنند و در مورد قیمت آن به توافق برسند.

 

مقایسه حقوق و دستمزد برنامه نویسان با توجه به میزان تحصیلات

همه ما می‌دانیم که تحصیلات تاثیر زیادی بر روی میزان دریافتی افراد می‌گذارد، اما مدرک چقدر می‌تواند به درآمد برنامه نویس اضافه کند؟ برای اینکه به جواب درست این سوال برسیم میزان حقوق برنامه نویسان را بر اساس میزان تحصیلات بررسی کردیم.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، میانگین حقوق یک برنامه نویس با مدرک دیپلم ۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان در هر ماه است. در حالی که شخصی با مدرک لیسانس ماهانه ۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان حقوق می‌گیرد. برنامه نویسی با کارشناسی ارشد به طور میانگین ۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان در ماه حقوق دارد.

این تخمین‌ها تماما تغییر پذیر هستند و همان‌طور که عنوان کردیم، کارفرمایان و برنامه نویسان می‌توانند میزان حقوق و دستمزد خود را عنوان کنند و در مورد قیمت آن به توافق برسند.

 

مقایسه حقوق و دستمزد برنامه نویس با توجه به نوع شرکت

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، حقوق یک برنامه نویس در شرکت دولتی به طور میانگین در حدود ۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه درآمد است. حقوق این افراد از ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

حقوق یک برنامه نویس در شرکت خصوصی به طور میانگین در حدود ۷،۹۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه درآمد است. حقوق این افراد از ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

حقوق یک برنامه نویس در شرکت بین المللی به طور میانگین در حدود ۹،۹۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه درآمد است. حقوق این افراد از ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

تمام آنچه در این مقاله عنوان کردیم، مبلغ میانگین است و ممکن است یک برنامه نویس در پروژه‌ای بسیار بیشتر از این مبلغ‌هایی که عنوان کردیم دریافت کند. میانگین حقوق به آنچه افراد در این حرفه دریافت می‌کند، نسبت داده می‌شود و لزوما حقوق و دستمزد افرادی خاص در نظر گرفته نمی‌شود.

اما به طور کلی، برنامه نویسی در دنیای امروز جزء مشاغل پردرآمد به شمار می‌آید و آینده برنامه نویسی بسیار روشن در نظر گرفته شده است.

چه نوع برنامه نویسی انتخاب کنم؟

کاملا مبتدی هستید و واقعا نمی دانید چه زبانی بهتر است؟ این موضوع کاملا شخصی ست اما پیشنهاد ما:

  • اگر دنبال شروع پایه ای یا یک زبان ساده برای شروع هستید، حتما از جاوا یا پایتون یا C شروع کنید، ترجیحا از سی. (هم ساده هستند هم به روز)
  • برای هک با جاوا اسکریپت شروع کنید
  • برای درآمد زایی ابتدا جاوا را یاد بگیرید و بعد برنامه نویسی اندروید تا بتوانید اپلیکیشن اندروید طراحی کنید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.