پنجشنبه ۱۲ مرداد ۰۲

سایت تخصصی طراحی سایت و برنامه نویسی

ویژگی‌های مهم وردپرس چیست؟

۲۲ بازديد

اگرچه به برخی از ویژگی‌های وردپرس در بالا اشاره شد، در زیر تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های این CMS محبوب را با هم بررسی می‌کنیم:

  • رایگان بودن: وردپرس یک پروژه‌ی عام ‌المنفعه است و برای استفاده از آن نیاز به صرف حتی یک ریال هم ندارید.
  • سادگی استفاده: تنها با چند کلیک می‌توانید سایت دلخواهتان را ایجاد و محتوای مورد نظرتان را منتشر کنید. وردپرس ساخته شده تا کار شما را ساده کند. جمله‌ی معروفی وجود دارد که می‌گوید “اگر کار کردن با مایکروسافت ورد را بلد هستید، کار کردن با وردپرس برای شما کاری ندارد.
  • انعطاف‌پذیری: هر نوع وب سایتی را می‌توان با وردپرس ایجاد کرد. فرقی نمی‌کند که شما یک عکاس باشید و بخواهید عکس‌هایتان را در فضای وب منتشر کنید یا این که رئیس یک دولت باشید! در هر صورت وردپرس می‌تواند به شما کمک کند.
  • امکان استفاده از قالب‌های مختلف: در مخزن وردپرس هزاران پوسته‌ی آماده و رایگان برای استفاده‌ی شما وجود دارد که می‌توانید با یک کلیک هر یک از آن‌ها را فعال کنید و ظاهر وب سایت خود را مطابق میلتان درآورید؛ اما اگر هیچ یک از این قالب‌ها شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید به راحتی قالبی که خودتان طراحی کرده‌اید را آپلود کنید و یا از وب سایت‌هایی مانند راست چین استفاده کنید که در آن می‌توانید انواع  قالب‌ وردپرس از قالب وردپرس فروشگاهی حرفه ای گرفته تا قالب شخصی و قالب نمونه کار را دانلود کنید.
  • قابلیت ارتقا با استفاده از افزونه‌ها: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وردپرس، پشتیبانی آن از افزونه‌ها ست. در حالت عادی و بدون استفاده از افزونه‌ها، تنها می‌توانید یک بلاگ یا سایت ساده را با وردپرس راه‌اندازی کنید اما با استفاده از افزونه‌ها می‌توانید هر بلایی که بخواهید بر سر وب سایتتان در آورید! در مخزن وردپرس حدود 50 هزار افزونه‌ی رایگان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پاسخگویی به نیازهایتان استفاده کنید. جمله‌ی معروفی در میان وردپرسی ها وجود دارد که می‌گوید “برای این هم افزونه‌ای هست” اما اگر نتوانستید افزونه‌ی مورد نظر خود را در مخزن وردپرس بیابید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک، افزونه‌ وردپرس مورد نظرتان را از سایت‌ها و شرکت‌هایی چون راست چین خریداری کنید که در آن‌ ها آرشیوی از بهترین افزونه های وردپرس کاربردی را دانلود کنید.
  • ابزارهای مختلف انتشار مطلب: با وردپرس می‌توانید پست‌هایتان را به راحتی منتشر و ویرایش کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را زمانبندی کنید تا در زمان دلخواهتان منتشر شوند. اگر می‌خواهید بعضی از مطالب وب سایتتان شخصی باشند، به راحتی می‌توانید از آن‌ها با رمز عبور محافظت کنید. برای ایجاد اولین نوشته پیشنهاد می شود نحوه کار کردن با ویرایشگر کلاسیک را مطالعه کنید و در زمان کوتاهی اولین نوشته تان را منتشر کنید.
  • تطابق با آخرین استانداردهای وب: تک تک خطوط کدهای وردپرس مطابق با آخرین استانداردهای W3C نوشته شده‌اند و این بدین معنا است که وب سایت وردپرسی شما به صورت کامل با مرورگرهای وب سازگاری دارد و خواهد داشت.
  • سئوی بهبود یافته: SEO چیست، سئو مخفف Search Engine Optimization می‌باشد، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که باید صورت گیرد تا سایت شما در لیست نتایج موتورهای جستجو و به طور خاص گوگل، رتبه‌ی بالاتری داشته باشد. سئو امروزه یک علم به شمار می‌رود و شغل‌هایی مانند متخصص سئو، یکی از شغل‌های پردرآمد حوزه وب است. بخش مهمی از اقداماتی که باید در جهت سئو کردن وب سایت صورت بگیرد، مربوط به کدنویسی و اصطلاحاً در حوزه‌ی تکنیکال است. اگر با خواندن این اصطلاحات جدید کمی گیج شده‌اید، باید به شما بگویم که جای هیچ نگرانی‌ نیست. وردپرس به صورت خودکار خیلی از این کارها را برای شما انجام می‌دهد. همچنین با بهترین افزونه های سئو وردپرس کاراتان آسان می شود. افزونه‌های زیادی وجود دارند که با آن‌ها می‌توانید به بهترین نحو وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.